tisdag 15 januari 2013

Produkttest: Champinjonfylld tortellini


När jag var i Berlin besökte jag Veganz. Väl där betedde jag mig givetvis som Billy the Kid i en skjutjärnsbutik. Fejkfetaost, schweizisk krokantcholad, fruktkonfekt med smak av rabarber och jordgubb och liknande varor hivades ner i i kundkorgen i en rasande fart. Tänkte dela med mig av finfina upptäckter och saker man hade kunnat avstå från utan att gråta floder. Först ut: champinjonfylld tortellini från franska Pural.
Var på förhand ganska rädd att det skulle smaka värsta sortens budgettortellini, men tji fick jag. Efter att ha kokat de små pastaknytena helt enligt anvisningarna lät jag gaffelns vassa spetsar borra genom ett smakprov. Lagom al dente och fin champinjonsmak som får komma fram ordentligt. Egentligen hade jag velat att de skulle vara lite krämigare i sig själv, men förutspående som jag ibland är så anade jag att detta skulle saknas. Därför spisade jag med havregräddstuvad fänkål och rödlök plus strimlad soltorkad tomat.
Inte godaste pastan jag ätit (hemmagjord sparkar såklart ändalykt), men ändå över förväntan. Skulle säkert inhandlats då och då om det fanns i butik här i Sverige. 3 starka solstrålar av 5 möjliga blir det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar