söndag 10 mars 2013

Liten uppdatering från 9 timmar in i framtiden

Innan jag berättar mer om mitt liv och leverne här nere i Australien vill jag bara berätta att jag innan jag drog hann med en vända i Köpenhamn, med siktet inställt på bland annat Raw Tribe på Blågårdsgade 2A. Men eftersom Raw tribe envisas med att stänga så tidigt som kl 18 så fick planerna ny riktning i sista stund och istället hamnade jag på Firefly Garden igen. Men inte mig emot för där åt jag bland annat en Citrus cheesecake med kakaocoulis, kardemummamarinerad clementin och rå citronglass. Och jävlar i min lilla låda vilken cheesecake det var. Potentiellt den godaste jag någonsin ätit faktiskt. I hård konkurrens med Manna Cuisines blodapelsincheesecake förstås, målfoto krävs.
 Men jag har det fint här på andra sidan klotet. Hittat en trevlig mjölk på soja, korngryn och kornmalt som smakar riktigt trevligt. Har såklart hittat en drös andra vegoprodukter också, men inte hunnit testa så mycket än. Uppdatering på den fronten utlovas.
Bor numera i ett gammalt trähus från sekelskiftet tillsammans med en politiskt engagerad queeraktivist och en lesbisk tjej. Queeraktivistens pappa bor granne med en mangoodlare, så titt som tätt får vi en stor låda med riktigt söta och fina mangofrukter och annat smått och gott helt gratis.  I trädgården växer passionsfrukter. Jag trivs helt enkelt.
Har hunnit med ett och annat småbesök i West End och China Town. Käkat cheesecake (igen) och dumplings + vegan pork rib soup. Ska jobba på utförligare restaurang&fik-kartläggning framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar