tisdag 1 februari 2011

Blommor och bin

Just det ja! Min nation fick för ett tag sen en last tyskt, veganskt eko-glidmedel skeppat till sig som ett smakprov. BIOglide heter det tydligen. Någon klämde fast ett smakprov vid min dörr så att det damp ner mitt framför näsan på mig när jag öppnade. Vet inte vem det var som var omtänksam, men jag har mina misstankar.
Ehm, ja jag har ju inte testat själv men oberoende tyska undersökningar har påvisat att glidmedlet är "sehr gut", eller "förjävla bra" som den korrekta svenska översättningen hade blivit.
Egentligen har jag min blogg mest för att kunna slänga i ansiktet på trångsynta köttisar som envisas med att fråga "meh, vad äter en vegan då?", men detta var lite för kul för att inte ta med. Kanske borde nämna att RFSU:s glidmedel också är veganska så vitt jag vet så att det inte är någon stackare som tror att de kan ha smetat in vissa delar med likrester. Men i Tyskland skyltar dom med att det är veganskt. Fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar