lördag 24 september 2011

Lisa Gålmarks föredrag i retrospekt

I torsdags kom Lisa Gålmark till Lund och höll ett föredrag, kul att se att det blev mycket folk och en annan sak som var trevlig var att folk verkade gilla fikan jag slängt ihop. Allt sålde nämligen slut och fick en del uppmuntrande och positiva ord. Någon efterfrågade om recept och liknande inte kunde få hamna på min blogg och då kunde jag ju inte direkt säga nej.En variant på lins&morotspastej, där jag skippade tahinin och använde mig av en kruka färsk basilika istället för chili, vitlök, spiskummin och koriander. Och lite extra olivolja också. Måste säga att det blev nästan bättre än originalet (bara en liten hint, Max, testa!).
Lins&morotspastejen serverades på surdegsbröd och toppades med skivad röd paprika.
Chocolatechipcookies!
Fruktboll med chokladöverdrag, fast med vissa förändringar. Rostade sesamfrön istället för kokos och bara en halv banan istället för en hel och lite extra russin.
Morotscupcakes!

Måste också säga att Lisas föredrag var mycket intressant och givande, hon har huvudet på skaft hon. För er som missade så kan jag rekommendera att kolla in hennes hemsida och klicka er vidare till föredrag så att ni inte begår samma misstag igen. Eller kolla in hennes böcker, också bra ting med mycket tänkvärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar