måndag 29 augusti 2011

Hembakta grahamsbaguetter, soppa och osttest

Jag har varit runt lite varstans i sommar och på det stora hela haft schysst väder hela vägen, enda fram tills... ja, tills att jag återvände till Skåne. Skåne har haft regnigaste sommaren på länge och även om just jag kommit lindrigt undan så känns det drygt. Pga de meteorologiska omständigheterna verkar min hjärna och kropp sakta ha glidit över till höst mode lite i förtid och därav förtärdes denna måltid som nog är någon typ av försmak på årstiden med de gula löven. Soppa, hembakt bröd och göttigt pålägg, luktar höst lång väg.
Pålägget som testades var schweiziska Vegustos No-Muh-Walnüsse, det vill säga en hård sojaost med valnötter som inte är tänkt att smältas.
Hembakta grahamsbaguetter!
Måste säga att Vegusto tagit fram en riktigt schysst ost, och det som gör störst intryck är att den faktiskt smakar väldigt ostigt. Krämigt. På minussidan hamnar nog priset samt att jag tycker att den skulle kunna smaka lite, lite mer valnöt. Men allt som allt ett riktigt gott ostalternativ, 4 av 5 glada kossor får den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar