torsdag 9 september 2010

Tofubiffar!

Här kommer ett smarrigt recept på tofubiffar som jag med framgång höftade ihop häromdagen!

Tofubiffar
450g tofu
två nävar cashewnötter
ca 2 msk krossade linfrön
ca 3 msk tomatpuré
timjan
grön harissa
salt
peppar
potatismjöl


Hacka cashewnötterna, och blanda med mosad tofun i en skål. Tillsätt linfrön och tomatpuré, blanda väl. Häll i potatismjöl tills det går att forma smeten till biffar, tillsätt sedan kryddorna och smaka av. Stek ordentligt på vardera sida på hög till medelhög värme. Done! Kryddningen går såklart att variera, men måste säga att jag blev mycket nöjd med kryddningen för dagen.

Men man kan ju inte bara äta tofubiffar, även om de råkar vara goda så jag slängde på polenta, oliver, stekta grönsaker i form av haricots verts, rödlök, zucchini, röd paprika och sist men inte minst valde jag att strö över lite pumpafrön! Yum!

3 kommentarer:

  1. Frank är minsann riktigt sugen på tofubiffar nu!

    SvaraRadera
  2. Hej Frank! jag ska laga tofubiffar åt dig nån dag, jag lovar :) det är inte svårt alls så du kommer nog kunna göra dom själv sen o prova dig fram till nya helt fantastiska varianter! hoppas allt är fint med dig!

    SvaraRadera