fredag 23 mars 2012

Undantaget som bekräftar regeln

London är inte bara guld och gröna skogar veganwise, fick jag uppleva. Enda stället som inte riktigt levererade på resan var 222 Veggie Vegan som jag hade hört och läst en del gott om på förhand. Det låg på 222 North End Road i West Kensington och dit går jag nog aldrig igen.
Till huvudrätt serverades seitan roast, tillsammans med en lökgravy, potatis&palsternacksmos och ett gäng ganska tråkigt tillagade grönsaker. Personligen tyckte jag att denna rätt påminde mer om seitanstroganoff som också fanns på menyn, men personalen försäkrade att de serverat rätt.
På menyn fanns även en tofu&sojafärsburgare med fullkornsbröd, hemmagjord ketchup, veganaise, ugnsbakad potatis och sallad. Burgarens konsistens var lite lös men den var rätt god ändå. Godkänd liksom. Hemmagjorda ketchupen smakade ungefär som tomatpuré, vatten och någon svag kryddning. Inte mycket att hurra för alltså, veganaisen var ganska fadd men potatisen och salladen var i alla fall väl tillagade och komponerad. 

Maten fick godkänt men vad som inte fick godkänt var väntetiden på densamma - över en timme. Personalen var jättetrevlig och välvilligt inställd, men de tycktes vara en aning underbemannade och det märktes att det inte var deras dag. Lokalens inredning kändes ganska oinspirerad. Och visst, prisläget i London är högre än vad man kanske är van vid, men oftast är det värt pengarna. Detta besök var inte det. Det enda som egentligen räddar 222 Veggie Vegan från en 1:a av 5 möjliga är det faktum att jag kan tänka mig att det här stället skulle kunna prestera betydligt bättre på en bra dag. 2 av 5 får de, men det är på håret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar