tisdag 6 mars 2012

Choklad fri från mu

Denna choklad från moo free med karamelliserade hasselnötter (rann det till i byxan nu eller?) återfanns på Green Market i Västra hamnen, Malmö. Ska jag vara helt ärlig var jag nog aldrig någon mjölkchokladslover på den tiden det var aktuellt med animalier så därför har jag inte direkt suktat efter alternativ till mjölkchoklad eftersom jag ändå hade det jag föredrog i vegansk form, mörk choklad med hög kakaohalt. Men ibland blir man nyfiken, och moo free har faktiskt gjort rätt schyssta rischokladsorter tidigare, så varför inte? Hasselnötter är en klar favorit och särskilt i kombination med choklad.
Tyckte nog att denna sorten höll måttet rätt bra, den var krämig och god och de karamelliserade hasselnötterna gjorde sitt (även om jag kunde önskat lite, lite mer nötter). Sen saknade jag en kraftigare kakaosmak men så är det ju med mjölkchoklad, oavsett om det är växtmjölk eller annan mjölk. Men på det stora hela ger jag ändå tummen upp - 4 stubbiga veganer av 5 möjliga blir det, och då är jag som sagt ändå inte helt galen i ljus choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar