lördag 3 december 2011

Säsongens första julbord

Vill börja med att be om ursäkt för kassa bilder. Med det sagt: Igår gick säsongens första julbord av stapeln för min del. Det var Govindas julbord i Lund och det hade bullats upp med mat i mängder. Moussaka, biffar, falafel, spenatsufflé, hummus, vindolmar, tabouleh och jag vet inte vad, tappade nog räkningen. Godast tyckte jag nog att sötpotatismoset var. Nom!
Trots gigantisk matkoma tyckte jag att det kändes helt motiverat att prova lite efterrätt också. Sagt och gjort, x-mas cake och kokoskaka provades varav kokosvarianten blev min favorit. Fräsch och god.

Och just det ja, på måndag tänkte jag sparka igång en liten östasiatisk vecka här på bloggen, stay tuned!

5 kommentarer:

  1. Så himla gott det var! Bästa matkoman på länge. Vill ha veganskt julbord varje dag!

    SvaraRadera
  2. Eller hur, det var riktigt sweet! En del av mig ropar efter veganskt julbord varje dag, en annan del av mig frågar lite försiktigt om det inte vore trevligt att slippa dö i matkoma :)

    SvaraRadera
  3. Attan att jag missade detta mattillfälle ;)

    SvaraRadera
  4. ja, det va synd, men det kommer fler tillfällen som tur är :)

    SvaraRadera