onsdag 7 december 2011

Japansnacks

När Christoffer och jag i början av hösten var och besökte en liten butik med asiatiska matvaror hittade jag en ny favorit. Japansnacks vid namn Triple M, eller algchips med chilismak. Gaaalet beroendeframkallande. De fanns visst i lite andra smaker också, bland annat sea food (blä), men personligen känner jag att jag inte har något behov av att prova de andra. Denna var tillräckligt god för att jag ska plocka den varje gång jag får för mig att handla japansnacks.
Helt flippin' vegetabiliska!
Så här såg de ut, eller ja egentligen var de flesta rätt mycket längre än denna biten men jag kom såklart på att dokumentera när jag nästan ätit upp alla och det bara fanns småbitar kvar i påsen (precis som med svennechips, ni vet).

2 kommentarer:

  1. Vilken liten trevlig butik, med algchips och allt! Kul! :) Ibland ska de visst ha tofu där också.

    SvaraRadera
  2. Hej Chris! Sist jag var där såg det väldigt mörkt och tomt ut så jag är lite osäker på om de har slagit igen. Men algchips finns ju som tur är på andra ställen också. Vi får undersöka saken!

    SvaraRadera