tisdag 15 februari 2011

Slurp

Slurpslurp låter det från mitt hörn. För jag älskar färskpressade juicer, smoothies, fruthies, smushies, soymilkshakes och allt vad de nu kallas. Folk kallar mig ibland elitist eftersom jag använder mig så mycket av min juicecentrifug och det är ju inte alla som har en sån... Sant att inte alla har en sådan ståendes hemma, men att jag skulle vara elitist? Nja jag vet inte, men för att påvisa motsatsen bjussar jag här på ett snorlätt recept på en sojamilkshake som inte behöver centrifughjälp. Håll i hatten.

Blåbär&jordgubbsshake
3 dl sojamjölk
3 st bananer
8 stora jordgubbar
ca 1 dl blåbär

Skala bananerna och mixa till ett maffigt mos. Ner med sojamjölk och fortsätt mixa. I med jordgubbarna och mixa lite till. Smaka av så att konsistens och smak är den rätta. Rör ner blåbär och avnjut kyld.

2 kommentarer:

  1. Omnomnom!
    Frukt och bär när det är som bäst - blandat!
    Fett mättande med tre bonanas. Och GOTT.
    nam

    SvaraRadera
  2. haha japp, 3 bananer blir rätt mättande men det är bara bra tycker jag.. och gott. Frukt är nog lite underskattat ändå.

    SvaraRadera