tisdag 28 juni 2011

Sommarens bästa burgare?

Sommaren är ännu ung men denna burgaren var så pass god att den fick mig att grubbla om det kanske inte rent av skulle kunna vara sommarens bästa. Framtiden får givetvis utvisa men tror den har goda chanser. Fast jag är i och för sig är jag ingen burgarkrängare av rang direkt, så konkurrensen är kanske inte mördande. Eller ja, mördande skulle den ju å andra sidan ändå aldrig bli eftersom de burgarna jag käkar självfallet är all vegan. Anywho.

Burgarbröd: Fazers frökus.
Burgare: Taifuns Grünkern-Nuss plus några skivor avvattnad och stekt aubergine.
Sås:
2 dl naturell soyghurt
3 msk senap
1 näve färsk dill
1 nypa salt

Blanda ingredienser. Kyl. Servera.

Till det en trevlig liten tomatsallad.

6 kommentarer:

  1. Blev ju jääätesugen på burgare nu. Den där tomatsalladen ser inte så dum ut...faller denna björn i smaken:).

    SvaraRadera
  2. Går från skeptisk köttätare till att faktiskt överväga fördelarna med att vara vegan! Ditt fem-på-morgonen-vegan-talk (och alla bilder här) har sått ett frö i min hjärna! Antar att det lönar sig att prata med lite smått korkade köttisar som tror att ni lever enbart på kaninmat (och ketchup).

    Hörde att du är och fjällvandrar (eller något liknande), ha de gött!

    /Marty.

    SvaraRadera
  3. Frank! När jag kommer hem ska jag göra en burgare som klår denna med hästlängder och bjuda in dig till sommrigt burgarhäng! Lovar!

    Marty! Fan va kul att höra! det är lätt att tro att det är kaninmat och ketchup när man är ny på området, men bara fråga om du behöver tips eller undrar något.. sjukt kul at träffa dig o de andra, hoppas allt är gött och tack för peppen du precis gav mig! peace

    SvaraRadera
  4. Nå problemå!

    Vet att du inte har facebook men hänger du inte på några andra sociala medier? Lite tråkigt att inte kunna stalka dig.

    Har ju koll på vad du äter till lunch nu, men det kanske man inte kommer så långt på.

    SvaraRadera
  5. True ninja style alltså!

    Får väl tacka för mig då och så kanske vi ses på några andra festligheter någonstans.

    PEACE BRO. (och lite kärlek på det kanske)

    SvaraRadera