lördag 27 oktober 2012

Chokladlimesmoothie

Smoothies kan vara det bästa sedan skivat bröd, om vi ska låna ett anglosaxiskt uttryck. Här är receptet på en smoothie som jag gjorde härförleden, med mörk kakaosmak, söta fruktiga toner och en fräsch känsla som bara kan komma från färsk lime. Drick & njut.

Chokladlimesmoothie:
1,5 msk kakao
1,5 dl sojamjölk
1 dl blandade frusna bär (jag använde en blandning av jordgubbar, hallon, blåbär, björnbär samt röda & svart vinbär)
1 banan
1/2 lime

Mixa banan och bär till en slät puré med hjälp av en mixerstav. Blanda ner kakao, sojamjölk och färskpressad limejuice och fortsätt sedan mixa tills allt blandats väl.

2 kommentarer:

  1. Mmmmmmmmm!!!!! Låter jättegott! Skar sig inte sojamjölken av limejuicen? Tycker att den kan göra det ibland. Min egen favvosmoothie brukar jag ha jordgubbar, färska dadlar, sojamjölk och kakao i. Samt ibland proteinpulver och vaniljsocker. Smaskens!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naj, inget skar sig när jag gjorde denna. Men har inte gjort den jättemånga gånger så vet inte om det aldrig händer. Dadlar+jordgubbar+kakao låter riktigt najs. Älskar dadlar.

      Radera