tisdag 15 maj 2012

Sista dagen i götet

Sista dagen i götet passade jag på att luncha med min gamla kompis Eric och min i sammanhanget nya kompis Marlin, på Andrum på Östra Hamngatan 19. Lite för att det låg så nära centralen, vilket var praktiskt när jag skulle hem, och lite för att Eric hade tipsat om att de hade en schysst ärtpestoburgare. Och jag är ju svag för pesto, ja det är jag. Den var god! Dock har jag hört att Andrum i övrigt har fått sisådär recensioner, de har tydligen en del trevligt men en riktigt trist buffé. Men burgaren var fin, rikligt med ärtpesto! Den fick en mycket stark 3:a av 5.
 Sen passade jag på att besöka Green & rum på Östra Hamngatan 16, alltså alldeles intill Andrum. Det är ett kafé med lite raw fika, jag beställde raw bärpaj och tänkte att det skulle vara najs att ha på hemresan. Rawpajen bestod av ett pajskal (gissningsvis gjort på nötter och dadlar) och bär och cashewgrädde som serverades bredvid. Det var helt okej. Eller det var gott men tror de hade tjänat på att lägga ner lite mer tid och faktiskt göra en riktig kaka och inte bara ett pajskal. Och cashewgrädden var godkänd men inte fantastisk, kunde varit lite mer krämig. Kändes mest som cashewsmör. Sååå godkänt, men inte mer. 2,5/5.
 Och när det inte åts på trevliga ställen i Göteborg, ja då spelades det in och gräddades pannkakor med chokladsås, banan och kanel.
 Och så dracks det smoothie, såklart. Jordgubbsoyghurtapelsinlimesojamjölkvaniljmyntha-smoothie, för att vara exakt.
Givetvis finns det apmånga fler ställen i Göteborg som borde besökas, kolla bara Vegangoteborg så borde det inte vara någon tvekan om den saken.. Så jag får ta mig upp till Bästkusten snart igen. Fint folk o gött käk, det får jag inte nog av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar