söndag 13 maj 2012

Old Corner, Göteborg

En lördagkväll begav jag mig till Old Corner, på Artillerigatan 14 i Göteborg, för gott käk och återseende av gamla vänner. Old Corner är en gammal arbetarkrogen som inte ligger jättecentralt men götets fina spårvagnar tar dig dit snabbare än du hinner säga ja-jag-får-i-mig-tillräckligt-mycket-protein. De veganska rätter som erbjuds på Old corner sträcker sig från pizzor och pastarätter till kebabtallrik och kolgrillad sojasteak med bearnaisesås för saftiga 120 spänn. Hade jag inte fått berättat för mig att sojasteaken var rätt ovärd så hade jag nog provat den, men höll mig efter lite övervägande till det säkra kortet Corner Queen - 150 g vegansk burgare. Maten var riktigt god om man går in med inställningen att det är klassisk pubmat som ska käkas. Mättnaden lade sig som ett mysigt täcke över mig och skulle vilja dela ut extra pluspoäng till den krämiga dressingen. Personalen var däremot ganska otrevlig, hoppas att det var en engångsföreteelse men tycker ändå att det drar ner betyget något. 3 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar