torsdag 10 maj 2012

Kellys

 Var i Göteborg förra helgen och hade ett par kreativa dagar som varvades med gött vegansvullande och återträffande av fina vänner. Och allmänt fint häng i en trevlig stad. Hur som helst. Första kvällen styrdes kosan mot Kellys, en pub belägen på Andra långgatan 28. Hade hört ryktesvägen att de skulle ha billig öl och en hel del veganskt käk, och mycket riktigt; majoriteten av maten som fanns på menyn var vegansk, några rätter var vegetariska och två rätter innehöll kött. Sen på drinkmenyn stod det inte utmärkt "OBS! Vegansk" utan tvärtom "OBS! Ej vegansk" på endast en drink. Himla trevligt att se att veganskt är normen för en gångs skull.
Maten på menyn var klassik pubmat, med andra ord mycket burgare, pizzor, filéer och liknande. Min kompis Marlin beställde in sojafiléer med klyftpotatis, grönsaker och vad som verkade vara vegansk bearnaisesås.
 Och jag beställde in en bladspenatspizza med champinjoner, tofu och rhode island-sås, den var stor, mättande, fräsh och väldigt god. Litet tips om man är där på en söndag så sänks priset till endast 45 kr! Nu tror jag att de kostade 60 pix, men det var lätt värt till det priset också.
Sen dracks det drinkar bland annat en som kallades Romersk båge, som bestod av sojamjölk, chokladglass och cointreau, toppad med vaniljglass och rivna kaffebönor. Galet gott och lyxigt att kunna unna sig på en till synes vanlig pub i götet. Jag ger 4 av 5 breda leenden. Lätt!

4 kommentarer:

  1. Trevlig blogg det här! Tummen upp!

    Bästa hälsningar
    Veronica http://matutandjur.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för fina ord, Veronica! Slänger in en länk till din blogg här till höger!

      Radera
  2. Det var vegansk bearnaisesås på min rätt :D Du får komma tillbaka snart så äter vi upp resten av Göteborgs veganutbud nomnomnom :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, ska fixa till det. Och japp, jag borde ta mig upp snart igen.. kanske till sommarn!

      Radera