torsdag 7 juni 2012

Kanske världens bästa soyghurt

 Jag är smått såld på soyghurt som det är, men det finns en sort som sticker ut lite extra i göttighet. Sojade. Deras soyghurt är så len och välavvägd i smaken att jag blir lite förvånad varje gång jag väl tar mig i kragen och köper en förpackning. Vilket tyvärr inte är varje dag, eftersom att de inte finns överallt och eftersom de är ganska dyra... Men väl värda slantarna, utan tvekan! Hursomhelt. För ett tag sen införskaffade jag deras citronsoyghurt som jag inte hade smakat innan och ojoj vad glad jag blev att valet föll på denna lilla skönhet. Det var nog den godaste soyghurten jag någonsin smakat, jag tror det iallafall och jag kan inte på rak arm nämna någon som jag tycker är bättre. Perfekt avvägning mellan sötma och citrusfruktens syrlighet.
Jag åt den som frukost med boveteflingor, sultanrussin och torkade blåbär, plus en hallonbananchokladshake till det. Men jag ska inte sticka under stolen med att jag flera gånger smög till kylskåpet med en liten tesked för att tjyvnafsa lite. Så god var den. 5 av 5 såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar