lördag 16 juni 2012

Björnbärsglass

Min bror ska bo lite på min korridor den här sommaren, himla trevligt tycker jag för då får jag ju träffa honom mycket oftare. Det firades med hemmagjord glass, såklart. Och inte vilken glass som helst, nejnej det var ju denna krämiga björnbärsglass som jag slängde ihop:

Ingredienser:
1 dl björnbär
2 dl naturell soyghurt
0,5 dl socker
en skvätt citronjuice

Blanda soyghurt, socker och citronjuice väl i en skål, släng ner blandningen i glassmaskin och låt köra runt i 5 minuter. Häll hastigt ner blåbären och låt glassmaskinen do its thang i 7 minuter till. Servera!

Sen satt vi och gottade oss i soffan.

2 kommentarer:

  1. Kul med lite nya egna recept. De var himla mkt testande av typ E-mat (tillsatsrika halv- o helfabrikat) Säkert gott (nyttigt?!?), men ack var tog kreativiteten vägen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt går i vågor, kreativiteten är påväg tillbaks! Var så säker, ingen anledning att oroa sig :)

      Radera