torsdag 29 april 2010

Får det lov att vara en liter...




Okej, jag erkänner. Jag konsumerar sjukliga mängder smoothies emmellanåt. När jag dricker smoothies dricker jag inte glasvis, jag dricker litervis (eller ja rent tekniskt är det glasvis eftersom vi på min korridor har ovan skådbara överfeta ca 1,5 liters ölglas). Men det är något jag från och med nu inte ska skämmas för utan istället vara stolt över, därav bjuder jag på två enligt mig grymma recept!
Övre bilden
3 delar äpplen
2 delar kiwi
1 del banan
jordgubbssoygurt
Mosa bananer och kör äpplen och kiwi i juicecentrifug med proportionerna ovan (hur mycket smoothie man vill dricka är ju givetvis upp till var och en, kanske inte alla som går in för litrarna). Blanda banan med juice och tillsätt soygurt tills rätt konsistens uppnåtts.
Undre bilden
Päron
Kärnfria vindruvor
Honungsmelon
Soygurt
Frusna hallon & blåbär
Gör juice av ungefär tre ggr så mycket päron som vindruvor i juicecentrifugen. Mixa melon med mixer/mixerstav och blanda med juicen. Tillsätt soygurt och frusna bär (för den lyxige), sist men inte minst - njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar