lördag 16 februari 2013

Pizza med paprikasås, spenatpesto och inlagda citroner

Tänkte tipsa om någonting jag fick i julklapp: Inlagda citroner! De är lite mindre än vad jag är van vid att citroner är och bär på frisk syrlighet och fantastisk aroma. Jag har hittills endast testat att ha de extremt tunt skivade på pizza, men kan tänka mig att de kan göra sig riktigt fint i desserter och som extra sting i sallader. Men det får framtiden utvisa.


Eftersom citronerna var så syrliga kändes en klassisk tomatsås överflödig, så istället blev det en riktigt krämig och mild, ordentligt inkokt sås på grillade paprikor. Ovanpå hamnade förutom citronskivorna även tomat (en pizza helt utan tomat var jag inte redo för), gröna oliver, sojaost från vegusto och spenatpesto efter ugnsbakning. Ljuvligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar